
1. Bună Bogdan, îți mulțumim că ai acceptat să răspunzi la acest interviu. Pentru cine nu știe încă, cine ești și cu ce te ocupi?
Buna dimineata! Numele meu este Bogdan Pandea, am 23 de ani si sunt student in anul 2 la masterul dedicat Diagnosticului si Evaluarii Afacerilor din cadrul UBB. Am ales acesta specializare deoarece pe parcursul vietii mele studentesti am avut un moment de cumpana si m-am decis sa devin antreprenor, sa am propria mea afacere. Momentan, echipa mea impreuna cu mine incerca sa combatem efectele dezastruoase ale cascatului ajutandu-ne clientii sa cumpere cafeaua de care au ei nevoie din avanposturile Captain Bean. Nu e nimic iesit din comun… decat bicicleta… de pe care ne facem noi traba
2. Cum și când a apărut proiectul Captain Bean?
Captain Bean s-a nascut in anul 2 de facultate in urma unei discutii informale cu un antreprenor intr-un proiect dedicat tinerilor care doresc sa isi inceapa viata antreprenoriala, Fabrica de Antreprenori. In timpul discutiei mi-am amintit ca am citit despre conceptul de coffee-bike intr-un ziar. Ulterior, in urma prezentarii business plan-ului in cadrul aceluiasi proiect ideea mi-a fost confirmata si validata de catre juriu ( din care a facut parte si domnul Lorand Soares Szasz) iar acest fapt m-a incarcat cu suficienta inspiratie, motivatie si devotament astfel incat ideea mi-a ramas intiparita in minte timp de un an si zece luni. Unii spun ca m-am miscat incet dar la momentul respectiv nu citisem nici o carte despre afaceri, succes, marketing, atitudine, in plus nu imi placea deloc sa citesc( este primul lucru pe care il regret , nu am citit), dar am fost constient de faptul ca pana in momentul deschiderii va trebui sa devorez orice carte imi pica in mana si sa invat absolut totul despre lumea cafelelor si cum sa administrez o afacere. Pasul a fost imens pentru mine dar am incercat sa il impart in segmente mici astfel incat orice obstacol sa fie depasit cu minim de efort. Ca si imagine Captain Bean a aparut cu putin timp inainte de deschiderea oficiala din 3 Februarie 2013, dupa mult brainstorming cu prietenii si dupa eforturile unui prieten cunoscut in programul Work and Travel, care a facut logo-ul nostru.
3. Cât de mare e echipa Captain Bean în prezent și cine face parte din ea?
Echipa Captain Bean pana in momentul de fata este in continua expansiune, ajungand de la 3 persoane la 5. Detasamentul se imparte in felul urmator: doi Caporali (Ionut Brad si Zoltan Turdean) responsabili de Coffee-Bike-ul care ne caracterizeaza, 1 Fruntas (Laurentiu Calin) responsabil pentru conceptul de Office Barista, al doilea punct de lucru, 1 Locotenent (Vlad Goje) PR-ul nostru si specialistul in evenimentele desfasurate de catre Event Barista, divizia de forte speciale, 1 Capitan (eu) care conecteaza si sistematizeaza totul astfel incat sa nu apara opturi la roata. Indiferent de responsabilitatea fiecaruie am reusit sa formam o echipa care poate oricand sa preia obiectivele fiecaruia astfel incat firma sa creasca iar contractele sa fie onorate.
4. Care a fost cel mai inedit moment de până acum din tot ce înseamnă Captain Bean?
Dupa parerea mea cel mai inedit moment a fost participarea mea la proiectul Fabrica de Antreprenori. Este un moment inedit prin faptul ca eu aveam deja mentalitatea de angajat cimentata in subconstient si era deja un gand in zona mea de confort. Captain Bean nu putea sa se nasca fara acel shift de gandire pe care l-am suferit in cele 7 zile de proiect unde prin puterea exemplului am reusit sa ma desprind de ideea de a lucra pentru cineva in persoana care va crea propriul sistem astfel incat sa nu depinda de nimeni.
5. Din câte știu, aveți și o divizie pentru evenimente. Spune-ne mai multe despre #EventBarista.
Divizia de „forte speciale” Event Barista este un concept nou adresat persoanelor sau firmelor care organizeaza evenimente. Somnul este inamicul nr. 1 cand vine vorba de evenimente iar aceasta divizie este dupa parerea mea cea mai in masura sa combata cascatul. S-a nascut in urma unei invitatii a unei firme din domeniul IT la un congres. Parte haioasa este ca din cauza semnalului prost la telefon am inteles ca ne invita sa mergem in Italia sa facem cafele, iar partea si mai interesanta este ca ne-am si gandit cum sa facem posibil acel lucru. Ulterior, cand am ajuns sa discutam cu delegatul firmei am aflat ca defapt este vorba de un hotel al carui nume contine numele „ Italia”, Dar pot sa garantez ca am fi putut sa facem fata si la un coffee-break peste hotare. Mai pe scurt eficienta ne caracterizeaza : o priza, 2 mp si un contract, iar invitatii evenimentului tau se pot bucura de aroma unui espresso sau de textura unui lapte cremos al unui cappuccino. In plus energia si glumele de la stand sunt un bonus pe care il oferim astfel incat sa vitalizam si mai mult evenimentul tau.
6. La câte evenimente ați fost? Care a fost cel mai mare?
In momentul de fata am participat la evenimente, dintre care si unul in afara Clujului, unde este frontul principal impotriva somnului. Ce ma face si mai fericit este ca primul eveniment, cel din „Italia”, a venit de la o cafea vanduta la Coffee-bike, iar cele care au urmat au venit marea majoritate prin recomandare J. Incercam sa acceptam orice invitatie, asa ca am avut evenimente cu putin peste 50 de persoane pana la 1000 de persoane. Cel mai mare eveniment a fost TedX Cluj une a fost nevoie sa intervenim cu 2 divizii de „forte speciale” pentru a reusi sa revigoram energia participantilor. Indiferent de numarul participantilor mereu invatam cate ceva noi si sistematizam si mai mult desfasurarea activitati pentru a oferi si mai multa incredere organizatorilor care se gandesc sa ofere un coffee-break special.
7. Care crezi că e “ingredientul” esențial pentru un eveniment foarte reușit?
Ingredientul secret al unui eveniment foarte reusit este, dupa parerea mea un organizator care sa aiba incredere in colaboratorii sai. Nu are nici un sens ca acesta sa isi bata capul cu toate lucrurile, incepand de la prajiturele, aranjarea mesei ajungand sa se streseze si cu partea cofeinizanta a evenimentului. De aceea noi oferim coffee-break-uri fara batai de cap, atat la figurat cat si la propriu ( avem o casca de protectie pentru organizator). Tot ce ne trebe este locatia, data, ora, o priza si 2 mp. Dupa care organizatorul poate sa se ocupe de invitati.
Un alt ingredient este efectul WOOOW. Mereu cand se anunta o pauza de cafea, lumea in general se gandeste la cafea la filtru, deloc la un espresso, latte, cappuccino. Optiunea pe care o oferim noi este un as in maneca prin efectul al primei impresii si al efectului „dozei de cofeina” administrata.
8. Cum crezi că poate contribui cafeaua la succesul oamenilor de business? J
Cafeaua in sine nu poate oferi decat atentie sporita si un boost de energie pentru a putea lua decizii corecte atunci cand deja creierul incepe sa se gandesca la somnul care urmeaza sa vina. Daca combini cafeaua cu o sesiune de networking deja poti pusca doi iepuri dintr-o lovitura. Sunt de parere ca mai devreme sau mai tarziu toti vom bea o cafea, asa ca ar fi bine ca acestea sa aiba prima impresie despre cafea in localul tau…pentru ca… acea impresie va fi vitala.
9. Ce înseamnă pentru tine să ai succes?
Succes pentru mine este atunci cand eforturile mele sunt observate de oameni. Multa lume ma intreaba daca sunt bucuros si ma simt un succes pentru ca am reusit sa pun pe picioare o afacere care sa mearga fara mine in mai putin de 5 luni de zile. Sincer nu este o bucurie enorma datorita faptului ca pentru asta mi-am batut capul mai bine de 2 ani. Succes pentru mine este faptul ca am reusit sa aduc langa mine 4 baieti cu care stiu ca pot schimba lumea, incepand din Cluj. De asemenea faptul ca studentii ma invita sa le povestesc despre aventurile mele antreprenoriale este un alt element al succesului pentru mine. Cand persoane necunoscute pun in valoare pe eforturile mele si ma invita sa impartasesc gandurile si mentalitatea mea ma simt un om de succes.
10. Ce recomanzi celor care vor să apuce aceeași cale ca tine?
Recomend celor care vor sa apuce aceeasi cale ca mine sa nu mearga pe aceeasi cale! Nu trebuie sa mergi pe urmele nimanui decat daca esti in padure si esti ratacit. Fiecare persoana are alta perspectiva asupra lucrurilor si este pacat sa traiesti viata altcuiva in loc sa te bucuri de provocarile pe care universul le ofera.
Sfatul numarul 0: Pune intrabari pe care google.com nu le cunoaste ( intrebarile te definesc)
Sfatul numarul 1: Citesti ceea ce vrei sa devii (vrei sa devii antreprenor, citeste despre antreprenoriat)
Sfatul numarul2: Invata sa ajuti fara sa ceri nimic in schimb ( garantat o sa se intoarca direct sau indirect ajutorul)
Sfatul numarul 3: Poti sa incepi singur o afacere, dar daca o faci fa bine si intreaba alti antreprenori despre scurtaturi (este al doilea lucru pe care il regret, nu am intrebat nici un tanar antreprenor care sunt pasii, mi-a trebuit o vara intreaga sa pun puzzle-ul cap la cap)
11. La ce alte noutăți să ne așteptăm de la tine în viitor?
Sunt la inceput de drum, inca totul in fata este in ceata. Doresc sa fac lucruri noi care sa aiba efecte WOW. Este singurul element care te poate ajuta sa supravietuiesti in lumea afacerilor, din punctul meu de vedere. Doresc sa ma implic in cat mai multe afaceri impreuna cu oameni motivati care doresc sa ofere ceva nou comunitatii. Viitorul este un semn de intrebare dar mai mult ca sigur viitorul meu va avea la baza un espresso J
12. Unde putem afla mai multe despre Captain Bean?
Desigur, informatii referitoare la Captain Bean pot fi gasite atat pe facebook cat si pe site-ul nostru, www.captainbean.ro, dar am sa va spun un secret: Indiferent ce articole cititi despre noi, indiferent la poze dati like nimic nu se compara cu 5 minute petrecute la coffee-bike-ul nostru , la standul Office Barista instalat la Cluj Business Center sau la unul dintre evenimentele la care participam.
Mi s-a facut pofta de o cafea, vine cineva la Coffee-Bike?