Curs “ Managementul riscului. Riscuri si vulnerabilitati la coruptie in sectorul publice”

June 17, 2016

June 19, 2016

17:00 To 11:23

//www.proiect-contaplus.ro

0730.102.230

are you going to attend Curs “ Managementul riscului. Riscuri si vulnerabilitati la coruptie in sectorul publice”?
Yes, I am  No one is attending yet.

Event Description

Proiect ContaPlus va invita sa dezbatem un subiect de mare interes: riscurile si vulnerabilitatile la coruptie in sectorul public.

Care sunt etapele de desfasurare a evenimentului organizat?

Pornim de la delimitarea principalelor concepte teoretice pana la dezbateri si studii de caz personalizate:
– discutii libere pe subiectele propuse de participanti in legătura cu temele cursului.
– analiza si solutionarea problemelor practice propuse de participanti.
– dezbaterea studiilor de caz propuse de participanti.

Cursul “ Managementul riscului. Riscuri si vulnerabilitati la coruptie in sectorul publice” va fi organizat la Brasov, in perioada 17-19 iunie.

Va prezentam cateva dintre subiectele abordate in cadrul cursului. Pentru a afla detaliile complete, va rugam sa accesati site-ul nostru sau sa le solicitati la numarul: 0730.102.230.

ORGANIZAREA SISTEMULUI DE CONTROL INTERN/MANAGERIAL:

  • Modificarile aduse Codului controlului intern/managerial prin Ordinul Secretarului General al Guvernului nr. 200/2016;
  • Matricea de corespondenta a noilor 16 standarde de control intern/managerial cu cele 25 de standarde vechi;
  • Responsabilitatile conducatorilor entitatilor publice in domeniul controlului intern/managerial prevazute in Codul controlului intern/managerial aprobat prin Ordinul Secretariatului General al Guvernului nr. 400/2015;
  • Motive pentru care controlul intern/managerial trebuie sa reprezinte o preocupare a managementului. Cum poate ajuta sistemul de control intern managerii din entitatile publice pentru cresterea gradului de respectare a cadrului legal si reducerea riscului de eroare a angajatilor;
  • Organizarea si functionarea comisiei constituite pentru monitorizarea, coordonarea si indrumarea metodologica a implementarii si dezvoltarii sistemului de control intern/managerial in entitate. Solutii privind organizarea. Documente minimale privind functionarea comisiei. Erori posibile privind organizarea si functionarea comisiei.
  • Planificarea activitatilor pentru implementarea sistemului de control intern/managerial in entitate. Model de program pentru dezvoltarea sistemului de control intern/managerial. Erori posibile privind elaborarea programului pentru dezvoltarea sistemului de control intern/managerial.

ASPECTE PRACTICE PRIVIND IMPLEMENTAREA STANDARDELOR DE CONTROL INTERN/MANAGERIAL:

  • Ce cuprinde si cum trebuie abordat un standard de control intern/managerial in vederea implementarii;
  • Prezentarea succinta a fiecarui standard, documente si structuri functionale minimale privind implementarea acestora;
  • Modificarile aduse standardelor prin Ordinul Secretarului General al Guvernului nr. 200/2016;
  • Cum raspundem la cele trei intrebari aferente fiecarui standard din chestionarul de autoevaluare si cum justificam rsspunsul (model de completare a chestionarului pentru o entitate publica);
  • Aspecte practice privind activitatea de autoevaluare si intocmirea documentelor specifice de raportare in domeniul controlului intern/managerial;
  • Integrarea standardelor de control intern/managerial in activitatile curente ale entitatii;
  • Control ,,birocratic” vs. Control ,,inteligent”.

NOTIUNI GENERALE PRIVIND MANAGEMENTUL RISCULUI:

  •     Relatia intre managementul riscului si controlul intern/managerial;
  •     Incertitudine, risc și oportunitate;
  •     Ce este riscul si ce atitudine trebuie sa avem fata de acesta?
  •     Relatia intre risc si obiective;
  •     Vocabular minimal privind managementul riscului;
  •     Microstructuri si posturi necesare pentru organizarea managementului riscului;
  •     Responsabilitati in domeniul managementului riscului;
  •     Model practic de organizare a managementului riscului intr-o entitate publica.

IMPLEMENTAREA STANDARDULUI 8 – MANAGEMENTUL RISCULUI:

  •     Documente privind implementarea managementului riscului;
  •     Strategia privind riscul a entitatii;
  •     Identificarea riscurilor semnificative ale entitatii;
  •     Catalog de riscuri pe domenii cu exemple de riscuri;
  •     Cum se verifica daca un enunt reprezinta un risc;
  •     De ce este importanta stabilirea cauzelor care pot conduce la aparitia riscului;
  •     Formularea riscurilor in consens cu buna practica in domeniu;
  •     Stabilirea limitei acceptabile a riscului;
  •     De ce nu trebuie sa ne fie frica de risc? De ce trebuie sa lucram cu riscul?
  •     Evaluarea si prioritizarea riscurilor;
  •     Tehnici de evaluare a  riscurilor;
  •     Cum trebuie aleasa scara de evaluare a riscurilor;
  •     Gestionarea riscurilor;
  •     Model pentru elaborarea registrului de riscuri;
  •     Planuri pentru implementarea masurilor de gestionare a riscurilor.

MODIFICARILE ADUSE STANDARDULUI 8 – MANAGEMENTUL RISCULUI PRIN ORDINUL SECRETARULUI GENERAL AL GUVERNULUI NR. 200/2016

  •     Modificarile privind organizarea procesului de managementului riscului;
  •     Echipa de gestionare a riscurilor (EGR): aspecte practice privind constituirea, atributiile, conducerea si functionarea;
  •     Responsabilitatile presedintelui, secretarului si membrilor EGR;
  •     Documente specifice organizarii si functionarii EGR;
  •     Organizarea si desfasurarea managementului riscului la nivelul   compartimentelor; responsabilitati ale conducatorilor de compartimente si ale responsabililor cu riscurile;
  •     Responsabilitatile comisiei de monitorizare in ceea ce priveste managementul riscului;
  •     Documente specifice organizarii, exercitarii si monitorizarii managementului riscului.

RISCURI SI VULNERABILITATI DE CORUPTIE

 

Ai nevoie de o parere, recomandare sau alte informatii despre curs? Noi iti suntem la dispozitie!
Contact: 
office@proiect-contaplus.ro/0730.102.230

Pentru a vizualiza agenda cursurilor programate in urmatoare perioada, te asteptam pe site-ul nostru: www.proiect-contaplus.ro
http://www.proiect-contaplus.ro/…/720-curs-managementul-ris…

Organizers

Event Information

office@proiect-contaplus.ro

Visited 435 times, 2 Visits today

Related Event

May 26, 2016 To May 30, 2016

Novi este un elev de liceu obișnuit căruia îi displace un singur lucru: sistemul educațional actual. Cel mai trist este că nu are sprijinul părinților, ei considerând acest sistem ca fiind unul benefic. Căutând diverse soluții, Novi a găsit un proiect pe cale să înceapă: „Participanții vor avea o nouă… Read more…

April 27, 2014

17:30 To 20:30

Când? Luni, 28 aprilie Unde? TechHub Bucharest (Str. Nicolae Filipescu nr. 39-41, etaj 1)   Cu cine?   Daniel Dragomir, Co-Fondator şi CEO TechHub Bucharest Antreprenor cu experienţă în vânzări, marketing şi project management, Daniel Dragomir este Co-Fondator şi CEO TechHub Bucharest, primul spaţiu de co-working din România adresat exclusiv profesioniştilor în tehnologie,… Read more…

February 25, 2016 To February 26, 2016

Cursul prezintă participanţilor conceptele şi instrumentele de bază necesare a fi cunoscute în activităţile de gestiune a stocurilor generate de activitatea comercială sau de producţie a unei firme. Scopul acestui curs este acela de a optimiza volumul stocurilor astfel încât activitatea firmei (producţie sau vânzare) să se desfăşoare în bune… Read more…

Începând de azi, 15 ianuarie 2016, până duminică, 17 ianuarie 2016, are loc la Oradea un inedit eveniment de promovare a poeziilor eminesciene. Demarând în ziua de naștere a marelui poet român Mihai Eminescu, campania “Allegria – poezie pentru suflet” le conferă celor ce calcă în acest weekend pragul restaurantului… Read more…

May 18, 2015 To May 19, 2015

07:00 To 18:00

The 1st International Conference on Non-Communicable Diseases – Lessons learned from NCD research to improve population’s health.Cluj-Napoca, Romania 19-20 May 2015 The conference provides a forum that enables practitioners and researchers to share their experience in non-communicable diseases research and practice, and to facilitate interdisciplinary collaboration among researchers, practitioners and… Read more…