Curs “ Managementul riscului. Riscuri si vulnerabilitati la coruptie in sectorul publice”

June 17, 2016

June 19, 2016

17:00 To 11:13

//www.proiect-contaplus.ro

0730.102.230

are you going to attend Curs “ Managementul riscului. Riscuri si vulnerabilitati la coruptie in sectorul publice”?
Yes, I am  No one is attending yet.

Event Description

Proiect ContaPlus va invita sa dezbatem un subiect de mare interes: riscurile si vulnerabilitatile la coruptie in sectorul public.

Care sunt etapele de desfasurare a evenimentului organizat?

Pornim de la delimitarea principalelor concepte teoretice pana la dezbateri si studii de caz personalizate:
– discutii libere pe subiectele propuse de participanti in legătura cu temele cursului.
– analiza si solutionarea problemelor practice propuse de participanti.
– dezbaterea studiilor de caz propuse de participanti.

Cursul “ Managementul riscului. Riscuri si vulnerabilitati la coruptie in sectorul publice” va fi organizat la Brasov, in perioada 17-19 iunie.

Va prezentam cateva dintre subiectele abordate in cadrul cursului. Pentru a afla detaliile complete, va rugam sa accesati site-ul nostru sau sa le solicitati la numarul: 0730.102.230.

ORGANIZAREA SISTEMULUI DE CONTROL INTERN/MANAGERIAL:

  • Modificarile aduse Codului controlului intern/managerial prin Ordinul Secretarului General al Guvernului nr. 200/2016;
  • Matricea de corespondenta a noilor 16 standarde de control intern/managerial cu cele 25 de standarde vechi;
  • Responsabilitatile conducatorilor entitatilor publice in domeniul controlului intern/managerial prevazute in Codul controlului intern/managerial aprobat prin Ordinul Secretariatului General al Guvernului nr. 400/2015;
  • Motive pentru care controlul intern/managerial trebuie sa reprezinte o preocupare a managementului. Cum poate ajuta sistemul de control intern managerii din entitatile publice pentru cresterea gradului de respectare a cadrului legal si reducerea riscului de eroare a angajatilor;
  • Organizarea si functionarea comisiei constituite pentru monitorizarea, coordonarea si indrumarea metodologica a implementarii si dezvoltarii sistemului de control intern/managerial in entitate. Solutii privind organizarea. Documente minimale privind functionarea comisiei. Erori posibile privind organizarea si functionarea comisiei.
  • Planificarea activitatilor pentru implementarea sistemului de control intern/managerial in entitate. Model de program pentru dezvoltarea sistemului de control intern/managerial. Erori posibile privind elaborarea programului pentru dezvoltarea sistemului de control intern/managerial.

ASPECTE PRACTICE PRIVIND IMPLEMENTAREA STANDARDELOR DE CONTROL INTERN/MANAGERIAL:

  • Ce cuprinde si cum trebuie abordat un standard de control intern/managerial in vederea implementarii;
  • Prezentarea succinta a fiecarui standard, documente si structuri functionale minimale privind implementarea acestora;
  • Modificarile aduse standardelor prin Ordinul Secretarului General al Guvernului nr. 200/2016;
  • Cum raspundem la cele trei intrebari aferente fiecarui standard din chestionarul de autoevaluare si cum justificam rsspunsul (model de completare a chestionarului pentru o entitate publica);
  • Aspecte practice privind activitatea de autoevaluare si intocmirea documentelor specifice de raportare in domeniul controlului intern/managerial;
  • Integrarea standardelor de control intern/managerial in activitatile curente ale entitatii;
  • Control ,,birocratic” vs. Control ,,inteligent”.

NOTIUNI GENERALE PRIVIND MANAGEMENTUL RISCULUI:

  •     Relatia intre managementul riscului si controlul intern/managerial;
  •     Incertitudine, risc și oportunitate;
  •     Ce este riscul si ce atitudine trebuie sa avem fata de acesta?
  •     Relatia intre risc si obiective;
  •     Vocabular minimal privind managementul riscului;
  •     Microstructuri si posturi necesare pentru organizarea managementului riscului;
  •     Responsabilitati in domeniul managementului riscului;
  •     Model practic de organizare a managementului riscului intr-o entitate publica.

IMPLEMENTAREA STANDARDULUI 8 – MANAGEMENTUL RISCULUI:

  •     Documente privind implementarea managementului riscului;
  •     Strategia privind riscul a entitatii;
  •     Identificarea riscurilor semnificative ale entitatii;
  •     Catalog de riscuri pe domenii cu exemple de riscuri;
  •     Cum se verifica daca un enunt reprezinta un risc;
  •     De ce este importanta stabilirea cauzelor care pot conduce la aparitia riscului;
  •     Formularea riscurilor in consens cu buna practica in domeniu;
  •     Stabilirea limitei acceptabile a riscului;
  •     De ce nu trebuie sa ne fie frica de risc? De ce trebuie sa lucram cu riscul?
  •     Evaluarea si prioritizarea riscurilor;
  •     Tehnici de evaluare a  riscurilor;
  •     Cum trebuie aleasa scara de evaluare a riscurilor;
  •     Gestionarea riscurilor;
  •     Model pentru elaborarea registrului de riscuri;
  •     Planuri pentru implementarea masurilor de gestionare a riscurilor.

MODIFICARILE ADUSE STANDARDULUI 8 – MANAGEMENTUL RISCULUI PRIN ORDINUL SECRETARULUI GENERAL AL GUVERNULUI NR. 200/2016

  •     Modificarile privind organizarea procesului de managementului riscului;
  •     Echipa de gestionare a riscurilor (EGR): aspecte practice privind constituirea, atributiile, conducerea si functionarea;
  •     Responsabilitatile presedintelui, secretarului si membrilor EGR;
  •     Documente specifice organizarii si functionarii EGR;
  •     Organizarea si desfasurarea managementului riscului la nivelul   compartimentelor; responsabilitati ale conducatorilor de compartimente si ale responsabililor cu riscurile;
  •     Responsabilitatile comisiei de monitorizare in ceea ce priveste managementul riscului;
  •     Documente specifice organizarii, exercitarii si monitorizarii managementului riscului.

RISCURI SI VULNERABILITATI DE CORUPTIE

 

Ai nevoie de o parere, recomandare sau alte informatii despre curs? Noi iti suntem la dispozitie!
Contact: 
office@proiect-contaplus.ro/0730.102.230

Pentru a vizualiza agenda cursurilor programate in urmatoare perioada, te asteptam pe site-ul nostru: www.proiect-contaplus.ro
http://www.proiect-contaplus.ro/…/720-curs-managementul-ris…

Organizers

Event Information

office@proiect-contaplus.ro

Visited 310 times, 1 Visit today

Related Event

March 14, 2016

AFACERI pe bune! #4 Acest proiect vine din dorința de a împărtăși din experiența celor 20 de ani de antrepenoriat în care am învățat că, pentru a face “AFACERI pe bune”, trebuie să fim conectați la realitate și că teoria e insuficientă. Citești cărți de afaceri și management, mergi la… Read more…

GOVNET Conferences continuă seria evenimentelor dedicate industriilor cu potenţial de dezvoltare şi impact economic însemnate, aducând de această dată în prim-plan o nouă zonă a energiei regenerabile: biomasa, biogazul ca surse de energie verzi şi sistemele care funcţionează în cogenerare. „Biomasa, Biogaz & Cogenerare România 2014”, prima conferinţă naţională consacrată… Read more…

December 8, 2015

”Organizația Studenților pentru Turismul Românesc vă așteaptă să luați parte la cea de-a IX-a ediție a spectacolului caritabil “Care-i fruntea?” desfășurat în Aula Mare a Facultăţii de Știinţe Economice și Gestiunea Afacerilor din data de 9 decembrie! Ca în fiecare an dorim să surprindem în preajma sărbătorilor de iarnă un… Read more…

June 21, 2022 To June 22, 2022

08:00 To 18:00

Vino si vei afla!

Te invit să înveți cum să te identifici cu oamenii și cum să relaționezi cu ceilalți pentru a-ți mări influența!                     Acum ai șansa să faci parte dintr-un grup MASTERMIND care reunește 10-15 persoane la nivel săptamânal pe tema TOȚI COMUNICĂM, DAR PUȚINI STABILIM ȘI RELAȚII. ==>> Ce este un… Read more…