Map
Photos
Event Description
Proiect ContaPlus va invita sa dezbatem un subiect de mare interes: riscurile si vulnerabilitatile la coruptie in sectorul public.
Care sunt etapele de desfasurare a evenimentului organizat?
Pornim de la delimitarea principalelor concepte teoretice pana la dezbateri si studii de caz personalizate:
– discutii libere pe subiectele propuse de participanti in legătura cu temele cursului.
– analiza si solutionarea problemelor practice propuse de participanti.
– dezbaterea studiilor de caz propuse de participanti.
Cursul “ Managementul riscului. Riscuri si vulnerabilitati la coruptie in sectorul publice” va fi organizat la Brasov, in perioada 17-19 iunie.
Va prezentam cateva dintre subiectele abordate in cadrul cursului. Pentru a afla detaliile complete, va rugam sa accesati site-ul nostru sau sa le solicitati la numarul: 0730.102.230.
ORGANIZAREA SISTEMULUI DE CONTROL INTERN/MANAGERIAL:
- Modificarile aduse Codului controlului intern/managerial prin Ordinul Secretarului General al Guvernului nr. 200/2016;
- Matricea de corespondenta a noilor 16 standarde de control intern/managerial cu cele 25 de standarde vechi;
- Responsabilitatile conducatorilor entitatilor publice in domeniul controlului intern/managerial prevazute in Codul controlului intern/managerial aprobat prin Ordinul Secretariatului General al Guvernului nr. 400/2015;
- Motive pentru care controlul intern/managerial trebuie sa reprezinte o preocupare a managementului. Cum poate ajuta sistemul de control intern managerii din entitatile publice pentru cresterea gradului de respectare a cadrului legal si reducerea riscului de eroare a angajatilor;
- Organizarea si functionarea comisiei constituite pentru monitorizarea, coordonarea si indrumarea metodologica a implementarii si dezvoltarii sistemului de control intern/managerial in entitate. Solutii privind organizarea. Documente minimale privind functionarea comisiei. Erori posibile privind organizarea si functionarea comisiei.
- Planificarea activitatilor pentru implementarea sistemului de control intern/managerial in entitate. Model de program pentru dezvoltarea sistemului de control intern/managerial. Erori posibile privind elaborarea programului pentru dezvoltarea sistemului de control intern/managerial.
ASPECTE PRACTICE PRIVIND IMPLEMENTAREA STANDARDELOR DE CONTROL INTERN/MANAGERIAL:
- Ce cuprinde si cum trebuie abordat un standard de control intern/managerial in vederea implementarii;
- Prezentarea succinta a fiecarui standard, documente si structuri functionale minimale privind implementarea acestora;
- Modificarile aduse standardelor prin Ordinul Secretarului General al Guvernului nr. 200/2016;
- Cum raspundem la cele trei intrebari aferente fiecarui standard din chestionarul de autoevaluare si cum justificam rsspunsul (model de completare a chestionarului pentru o entitate publica);
- Aspecte practice privind activitatea de autoevaluare si intocmirea documentelor specifice de raportare in domeniul controlului intern/managerial;
- Integrarea standardelor de control intern/managerial in activitatile curente ale entitatii;
- Control ,,birocratic” vs. Control ,,inteligent”.
NOTIUNI GENERALE PRIVIND MANAGEMENTUL RISCULUI:
- Relatia intre managementul riscului si controlul intern/managerial;
- Incertitudine, risc și oportunitate;
- Ce este riscul si ce atitudine trebuie sa avem fata de acesta?
- Relatia intre risc si obiective;
- Vocabular minimal privind managementul riscului;
- Microstructuri si posturi necesare pentru organizarea managementului riscului;
- Responsabilitati in domeniul managementului riscului;
- Model practic de organizare a managementului riscului intr-o entitate publica.
IMPLEMENTAREA STANDARDULUI 8 – MANAGEMENTUL RISCULUI:
- Documente privind implementarea managementului riscului;
- Strategia privind riscul a entitatii;
- Identificarea riscurilor semnificative ale entitatii;
- Catalog de riscuri pe domenii cu exemple de riscuri;
- Cum se verifica daca un enunt reprezinta un risc;
- De ce este importanta stabilirea cauzelor care pot conduce la aparitia riscului;
- Formularea riscurilor in consens cu buna practica in domeniu;
- Stabilirea limitei acceptabile a riscului;
- De ce nu trebuie sa ne fie frica de risc? De ce trebuie sa lucram cu riscul?
- Evaluarea si prioritizarea riscurilor;
- Tehnici de evaluare a riscurilor;
- Cum trebuie aleasa scara de evaluare a riscurilor;
- Gestionarea riscurilor;
- Model pentru elaborarea registrului de riscuri;
- Planuri pentru implementarea masurilor de gestionare a riscurilor.
MODIFICARILE ADUSE STANDARDULUI 8 – MANAGEMENTUL RISCULUI PRIN ORDINUL SECRETARULUI GENERAL AL GUVERNULUI NR. 200/2016
- Modificarile privind organizarea procesului de managementului riscului;
- Echipa de gestionare a riscurilor (EGR): aspecte practice privind constituirea, atributiile, conducerea si functionarea;
- Responsabilitatile presedintelui, secretarului si membrilor EGR;
- Documente specifice organizarii si functionarii EGR;
- Organizarea si desfasurarea managementului riscului la nivelul compartimentelor; responsabilitati ale conducatorilor de compartimente si ale responsabililor cu riscurile;
- Responsabilitatile comisiei de monitorizare in ceea ce priveste managementul riscului;
- Documente specifice organizarii, exercitarii si monitorizarii managementului riscului.
RISCURI SI VULNERABILITATI DE CORUPTIE
Ai nevoie de o parere, recomandare sau alte informatii despre curs? Noi iti suntem la dispozitie!
Contact:
office@proiect-contaplus.ro/0730.102.230
Pentru a vizualiza agenda cursurilor programate in urmatoare perioada, te asteptam pe site-ul nostru: www.proiect-contaplus.ro
http://www.proiect-contaplus.ro/…/720-curs-managementul-ris…
Organizers
Event Information
office@proiect-contaplus.ro
Visited 310 times, 1 Visit today